Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

25 oct. 2009

Otet de rodie / Pomegranate vinegar

Am fost intrebata daca se poate face otet din rodie.
Sincer, eu nu am facut, neavand astfel de fructe. Se gasesc la magazin, am luat de cateva ori, dar nu pentru otet.
Dar am gasit pe net cateva informatii:

Otet de rodie - un condiment deosebit
(mai bine zis, otet cu rodie, caci aromatizam un otet obisnuit cu samburii acestui fruct)
Ingrediente:
1 cană cu seminţe proaspete rodie
2 cani cu oţet de vin alb
Punem samburii intr-un borcan sterlizat si uscat; le acoperim cu oţet de vin alb si amesteca, cu olingura. Punem caapcul la borcan si-l lasam sa se macereze intr-un loc (langa o fereastră) cu multa lumina solara; lasam asa vreo 8 - 10 zile.
Apoi strecuram otetul printr-o sita foarte fina, il turnam intr-o sticla pe car eo inchidem cu un dop.Se păstreaza la un loc racoros, întunecos, până la 6 luni.
Este folosit , pentru aroma sa, la salate, peste, deserturi şi marinate. Imi pare a fi o idee excelenta.

Reteta din Coreea
In filmul pe care l-am urmarit - Giuvaierul palatului - am vazut ca in Coreea se face otet din curmale, intr-un vas ingropat in pamant si lasat acolo mult timp. Eu am facut otet din mere, cu miere de albine, si am adaugat in acesta si un pumn de curmale. Sper sa-mi iasa bun.
Iata ca, tot in Coreea, am gasit ca se face si se vinde si otet de rodie. Ca si noi, romanii, sud-coreenii stiu că oţetul calmeaza gâtul inflamat şi îmbunătăţeste sănătătea. Am gasit pe un site - http://www.asiafoodjournal.com - care prezenta otetul de rodie informatia ca acest otet are un gust extraordinar si ca rodia este una din sursele cele mai bogate de antioxidanti. Asta stiam si eu, dar mi-e greu sa mananc acei samburi, cred ca mai bine voi incerca cu otetul.
Ii multumesc anonimului cu intrebarea, caci astfel am aflat si despre aceste retete.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Eu am gasit otet de rodii (- nar sirkesi- in lb turca ) in Turcia , dar si un fel de sos pentru salate (nar ekşisi sosu in lb turca). Cel de-al doilea da un gust DEOSEBIT salatelor . Eu folosesc mai mult nar sosu deoarece e mult mai parfumat.
La noi in tara nu am gasit nicaieri.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori