Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

4 ian. 2009

Aluaturi cu untura - Saratele - Dough with lard


Cat de daunatoare este untura?
Untura de porc topita, preparata corect ( fina si alba) este potrivita pentru prepararea unor aluaturi. Cat despre colesterol, pericolul nu este chiar atat de mare daca ne limitam doar la consumul ocazional de carne de porc si in cantitati mici. Iar fursecuri, daca gustam cateva, nu-i mare lucru. Mai daunatoare este margarina. Organismul nostru "recunoaste" produsele animaliere si le digera ( fiind naturale ), pe cand pe cele chimice - nu. In consecinta, acestea din urma raman stocate in organism si ne intoxica.
Important este sa consumam foarte putin si rar produse animaliere si, pe cat posibil, sa fie de la animale hranite natural si - mai ales - fara hormoni.


Saratele si pateuri cu aluat cu untura
Am obtinut un aluat foarte bun si elastic din 300 g branza de vaci dulce, facuta pasta, cu 300 g untura moale (la temperatura camerei sau usor topita). Am omogenizat cat mai bine, am adaugat sare, 3 linguri de otet si o nuca de drojdie. Apoi am pus faina Dobrogea, cat cuprinde, dar sa nu fie aluatul prea tare.
Am lasat aluatul sa se odihneasca jumatate de ora; cand am intins o foaie, am uns-o cu putina untura si am impaturit-o, de cateva ori, pentru ca aluatul sa fie in straturi. Apoi am inceput sa modelez saratelele, unse cu ou si presarate cu mac, susan sau chimen - simple sau rasucite. Din jumatate din aluat am facut pateuri mici, umplute cu cascaval ras mare amestecat cu ou si un picut de faina. Le-am uns si pe acestea si le-am presarat cu chimen.
Unele pateuri le-am facut ca niste placintele mici:

Altele le-am facut dreptunghiulare, rulate, iar aluatul de deasupra l-am crestat tip plasa, ca acesta:
Am vazut pe un site ca exista si o ustensila in acest scop:
Se coc pana se fac aurii-rumenii, la foc potrivit.
Au fost absolut delicioase.

4 comentarii:

Ileana spunea...

Sunt minunate aceste retete vechi , de la bunicile noastre. Felicitari ca le ati reinviat.
Ileana

Anonim spunea...

buna de cate ori inpaturim foaia?si drojdia o punem asa cum e sau o omogenizam putin cu apa? multumesc

diana spunea...

Din drojdie nu se face maia, deci se amestecă cu brânza și untura.
Aluatul se poate pregăti fără a fi împăturit, nu este ca aluatul franțuzesc. Eu obișnuiesc să il ung doar o dată cu puțină untură, să-l împăturesc și atât.

diana spunea...

Dacă anestecați drojdia cu puțină apă, este bine și așa. Aluatul va ieși bine, cu siguranță.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori