Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

12 sept. 2008

Plăcinte poale-n brâu - ca la mama acasa / Cheese Pies

Aceste placinte sunt facute de mama mea. Aluatul folosit este cel de semi-cozonac, a carui reteta am scris-o separat (aici), pentru ca se poate folosi la multe feluri de placinte.
Aluatul:
Ingrediente - 500 g faina, 3 oua, 100 g unt, 100 g ulei, 200 ml lapte, un cub de drojdie de bere, sare, zahar.
Se face maiaua din drojdia amestecata cu un pic de apa calda, o lingura de zahar, o ceasca de faina (sa fie groasa ca smantana) si se lasa la crescut, cam 20 de minute.
Apoi se face aluatul, adaugand în maia un ou si 2 galbenusuri, sarea, vreo 3 linguri de zahar (dupa dorinta), laptele, restul de faina si se framinta 10 minute.
Se adauga apoi grasimile (untul topit in uleiul cald) si se framanta din nou (dupa puteri).
De fapt, aluatul ar trebui framantat pana ce face basicute. Pentru cine are masina de paine, e floare la ureche.
Aluatul se lasa la crescut, în bucataria incalzita, vreo 30-40 de minute.


Umplutura se face din 500 g branza dulce de vaci, 3 oua, 4 linguri cu zahar (sau atat cat vreti), un pic de sare, 2 linguri de faina, 3 linguri cu gris, o mana de stafide. In aceasta umplutura, mama mea a pus zahar mai putin si a adaugat marar tocat. Toate aceste ingrediente se amesteca foarte bine.
Din aluat se face apoi un sul, din care se taie bucati de marimea unui mar mare. Se modeleaza placintele, asa cum se vede in continuare:



Grosimea foii de aluat este de aprox. 1 cm. Inainte de a pune umplutura din branza, am pensulat foaia cu ulei, pentru a nu absorbi eventuala zeama lasata de branza (caz in care aluatul ar fi iesit umed si mai putin pufos). De asemenea, se poate pune fara teama mai multa umplutura, ceea ce asigura reusita placintelor. Am mancat deseori placinte nereusite, adica mai mult din aluat, aproape fara gust.
Se mai lasa placintele la crescut vreo 15 minute, apoi se ung cu ou batut si se dau la cuptor, la foc mediu, timp de aproximativ 30 de minute.
Cand am asezat o placinta in tava, cu o pensula am uns-o cu ulei, de jur imprejur; la fel am procedat cu urmatoarele, pentru a nu se lipi unele de altele si a nu iesi zdrentuite.
Acest fel de placinte se pun mai inghesuite in tava, ca sa creasca inalte si sa nu se lateasca. Daca le puneti distantate (pentru a nu se lipi), vor creste foarte plate si labartate.
Calde, se pudreaza cu zahar vanilinat.
Placinte poale-n brau, Branzoaice, Cheese pies

5 comentarii:

gratiela carmen spunea...

Aceste placinte imi aduc aminte de bunica mea care le cocea la vatra. Erau minunate! Cand le scotea din cuptor le stergea cu mainile putin umede de eventuala cenusa din vatra, apoi aveam doua optiuni pentru consum: unse cu miere de albine, sau cu smantana. Intotdeauna alegeam smantana. Voi incerca sa fac si eu, dar la cuptorul electric. Stiu ca nu vor avea aroma celor din copilarie, dar imi voi aduce aminte de ele si de bunica mea cu multa placere!

oana spunea...

bune felicitari

Unknown spunea...

ai dreptate carmen aceste placinte imi aduc si mie aminte de bunicile mele eram prea mica si nu prea apreciam ce bunata-ti faceau acu departe de tara as vrea sa mananc un pic din toate ne lipsesc multe ....

Paul spunea...

hey hey...laptele cand il pui ca nu zici nimic ...doar ca trebuie..

diana spunea...

Da, am uitat de lapte. Am corectat. Multumesc pentru că mi-ai semnalat această lacună, eu nu o văzusem.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori