Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

29 sept. 2009

Borek cu branza

Intr-o seara am pus in aplicare reteta Laurei Laurentiu - Borek cu branza.
Reteta o gasiti aici si se face cu "un pachet de foi de placinta, ulei pentru uns; umplutura:
1 kilogram de branza usor sarata - adica un amestec de branza proaspata de vaci cu telemea sarata, sau doar branza de vaci pe care o sarati atat cat va place, 5 oua medii sau 4 mai mari, 200 de grame de smantana; deasupra: 100 ml apa minerala carbogazoasa, 100 de grame de smantana, 1 ou."
A iesit foarte buna, insa eu cred ca am gresit cu ceva, si anume, am avut o smantana foarte grasa, astfel ca nu mi-a iesit compozitia prea lichida. Ori am pus si prea multa branza - am avut o branza de casa, naturala, buna si grasa si am pus si cas. Fiind multa branza si smantana, foile nu s-au mai simtit, parca pusesem numai branza (numai pe margini au ramas si foile, unde le indoisem putin).
Dar asa e cand faci o reteta prima oara.

Ce sa va mai spun, a iesit demential de buna, exact ca un fel de placinta care se gasea pe vremuri in Piatra, la "Spicul", si care se servea cu iaurt.

Nu stiu daca borek sau burek este corect, dar pentru ca in turca se spune borek, am spus si eu la fel; am gasit variantele Byrek (Albania); boereg (Armenia); burek (fosta Yugoslavia); Бюрек, byurek (Bulgaria); Μπουρέκι, bouréki sau  Μπουρεκάκι; bourekáki (Grecia); bourekas / burekas (Israel); cheburek (Rusia); brik (Tunisia) si börek (Turcia).
Pun si cateva poze, insa nu sunt reusite deoarece le-am facut noaptea.




Am terminat-o tarziu, dar am mancat cu multa pofta ( cald e mai bun).

2 comentarii:

Nanita spunea...

Merry Christmas! Multe sănătate şi noroc! Fun!

Retete ilustrate spunea...

Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
Sarbatori fericite!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori