Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

29 sept. 2009

Zacusca de peste pentru iarna

Se poate face cu orice fel de peste; de regula, cu peste proaspat. Eu am preferat, de aceasta data, pestele oceanic, pe ideea ca are mai mult iod si omega3.Asa ca am ales macroul congelat. Eram curioasa sa vad ce-mi iese, daca nu cumva va fi prea pregnant gustul de peste, dar in final am fost foarte multumita. A iesit o zacusca EXTRA!

Am folosit:
3 kg de peste
3 kg de ceapa
3 kg de gogosari
0,7 l ulei
circa 1 l de suc de rosii
o cana cu otet
usturoi, piper, sare, coriandru


Mai intai, vom prepara pestele, caci dureaza mai mult. Il spalam, il taiem bucati, il punem intr-o cratita si deasupra turnam o cana de otet, 2-3 cani de apa - sa fie pestele cuprins in lichid, putina sare si o cescuta de ulei. Il dam in cuptor, sa fiarba inabusit, la foc mic, vreo 4-5 ore. In acest fel oasele se vor macera.
Din dorinta de a prepara totul cat mai repede, dar si pentru a obtine o zacusca mai dietetica, am renuntat la ardeii sau gogosarii copti si nu calesc ceapa niciodata. De fapt, eu nu prepar acea zacusca scazuta si uleioasa, pentru ca este cam indigesta pentru stomac, fiere si ficat, si nici nu-mi place. Depinde de gustul fiecaruia.
Am adaptat retetele si am facut variante "light" pentru orice fel de zacusca.

Asadar, cum se prepara:
- ceapa - o curat, o tai in jumatatati si o las intr-un castron cu apa rece vreo 30 de minute.Incing uleiul intr-un ceaun mare, adaug toata ceapa si o acopar cu un capac; o las pana se inmoaie, nu foarte mult, apoi o scot cu spumiera si o las sa se raceasca. Ceapa nu se va rumeni deloc, datorita aburilor formati sub capac, dar nu va fi nici fiarta.
- gogosarii - ii curat si ii tai in sferturi (sau in bucati mai mici, daca sunt mari), ii pun pe toti in uleiul in care am inabusit mai inainte ceapa, ii acopar si ii las sa se caleasca foarte usor. Ii scurg si ii las sa se raceasca.




Etapa a II-a:
Trecem prin masina de tocat (sau robot) ceapa, gogosarii, pestele.
Le punem pe toate in cratita, impreuna cu felii de usturoi, suc de rosii (adaugat dupa gust si consistenta) si alte condimente; lasam sa fiarba impreuna atat cat ne place.
In continuare, punem zacusca in borcane si o sterilizam, asa cum am aratat la "Sterilizarea conservelor".
Se face foarte repede, comparativ cu zacusca traditionala, iar gustul legumelor este mai puternic.

4 comentarii:

Cristina P spunea...

Nu cunosteam aceasta reteta...

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Diana,

nici eu nu am cunoscut Zacusca/ Combinatia asta.
Dupä cum scrii Tu aicia pot sä zic cä este ceva tare bun.
Si am mai invätat ceva. Multumesc.

Salutäri Jacob

Anonymous spunea...

super tare !! o incerc si eu .

Falticeni :d

Diana Didona spunea...

Sper ca v-am fost de folos.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori