Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

27 ian. 2009

Prajituri cu unt, fine si aromate - Butter Cakes, fine and aromatic

Cu destul de multa intarziere m-am hotarat sa postez cateva retete (foarte bune) de prajituri pe care le-am facut de sarbatori, dar pe care le voi mai face, cu siguranta, si in cursul anului.
Am gatit, ca toata lumea, destul de multe "bunatati", dar nu am postat retetele, neavand fotografii. Cu chiu cu vai am selectat cate ceva, mai mult din dorinta de a va arata cateva din cele mai reusite prajituri. Au fost chiar foarte bune... Reusita se datoreaza si ingredientelor folosite - am avut un unt gras, 85% grasime, de la Plus ( fabricat cu marca "Plus"), care a fost foarte bun. Am regasit, cumva, gustul prajiturilor pe care le facea mama cand eram copii. Ca faina, am optat pentru Dobrogea - pentru cozonac. Tot cu faina Dobrogea ( pentru cozonac sau 000) fac si painea, care-mi iese totdeauna buna si aspectuoasa.
Imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor; sper sa va faceti cat de cat o idee asupra retetelor mele.
Am facut cornulete cu vanilie si nuci, reteta de altfel foarte intalnita; am mancat la mai multe case, dar, lasand deoparte modestia, ale mele au fost de departe cele mai fine. Nu sunt subiectiva, caci dimpotriva, de cele mai multe ori mi se par mai bune bucatele gatite de altii decat cele pe care le fac eu ( si voua vi se-ntampla, nu-i asa?). Dar cornuletele pe care le-am facut eu au fost mai aromate si mai fragede (probabil si datorita untului).
Va mai prezint apoi o prajitura foarte fina - cu blat de unt, gem de caise si glazura de nuca. A fost o nebunie!!!

Nu va speriati: unii sunt pur si simplu NEBUNI dupa dulciuri!

6 comentarii:

Simona spunea...

Buna Didona!
Foarte frumos blog, dar m-a atras in primul rand datele tale de la Profil: suntem din acelasi judet, aceeasi varsta si aceeasi zodie. O fi si aceeasi zi de nastere? Mi-am permis sa te adaug la lista mea de bloguri. Am sa te mai vizitez!

Didona spunea...

Multumesc de vizita si te mai astept. Eu m-am nascut in ziua de 27 februarie; deja am inceput sa ma gandesc cum sa-mi serbez ziua.
In ce zi te-ai nascut si in ce localitate?

Simona spunea...

M-am nascut in Roman pe 28 februarie seara si am fost trecuta in acte pe 1 martie. :)

Didona spunea...

O noua coincidenta. Si eu m-am nascut in Roman, iar familia mea s-a mutat in Piatra Neam cand aveam 6 ani si de atunci locuiesc in acest oras.
Inseamna ca astrogramele noastre sunt asemanatoare - eu venind pe lume pe 27, dimineata, si tu in seara zilei de 28, in aceeasi localitate. S-au mai deplasat astrele pe cer, dar nu prea mult. Se spune ca astrologia ne influenteaza viata in procent de 30 % - mai mult sau mai putin, si la aceasta se adauga si numerologia, calculata dupa nume si data nasterii.

Simona spunea...

Interesanta coincidenta!

Gargarita spunea...

Dementiala ultima poza!!:))...daca sunt bune prajiturile, ce sa-i faci??

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori