Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

23 iul. 2008

Ardei umpluti condimentati (si vinete)/Spicy stuffed peppers

Iata cea mai rapida si gustoasa reteta:
- pui într-o cratita apa la clocotit, timp in care cureți ardeii de cotoare si seminte; îi oparesti cateva minute si ii lasi la scurs;
- pana se oparesc ardeii, dai pe razatoare doua cepe mari si un morcov mare, pe care ii calesti, la foc mic, in ulei, dar nu rumenesti deloc;
- intr-un castron amesteci 700 g carne tocata ( eu am avut de porc si nu au iesit grasi deloc, a fost foarte buna, desi de obicei folosesc carne de manzat/vita) cu o legatura de patrunjel tocat, cateva fire de marar (mai putin), o cescuta mica de orez crud, 2 linguri de suc de rosii, 1 ou, o cescuta (sau jumatate)de apa (face tocatura mai pufoasa), 2 linguri de faina, ceapa cu morcovii si condimentele: sare, piper, busuioc, curry, putin ienibahar praf si turmeric.

Inca n-am incercat cu scortisoara (asa cum am vazut intr-un film), dar trebuie sa experimentez intr-o buna zi.
- umpli ardeii si le pui capac o bucatica de rosie.
- ii asezi intr-o cratita (pe fundul careia pui crengute de cimbru su busuioc)astfel incat sa stea vertical si adaugi apa fierbinte, sa-i cuprinda pe 3/4;
- ii pui la fiert, la foc mai mic, acoperiti cu capac;
- cand s-au fiert ardeii (aprox. o ora), scurgi zeama intr-un castron;
- in alt castron amesteci 3/4 cana cu suc de rosii cu o lingura de faina, pe care il diluezi cu sosul scurs de la ardei, atat cat e necesar;
- eventual, mai pui boia de ardei si putina sare;
- torni sucul inapoi in oala si lasa sa mai dea un clocot;
- pentru ca imi mai ramasese umplutura si nu mai aveam ardei, am umplut o vanata pe care am taiat-o in jumatate, pe lat, si am scobit-o; înainte de a o umple, am oparit-o bine, ca sa iasa sucul iute; a fost foarte apreciata;
- cand servesti ardeii, torni peste ei sos mai mult și presari verdeață;
- ardeii preparati astfel au fost teribil de gustosi si apreciati.
Pofta buna tuturoor... Eu ma duc sa incalzesc cei doi ardei ce mi-au mai ramas in oala, de ieri. Pa...

Un comentariu:

diana spunea...

oare unde sunt pozele mele? Dupa unele imi pare foarte rau._

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori