Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 aug. 2008

Hribi cu smântână - exista ceva mai bun? - Penny Buns with cream


O mâncare atat de simplu de preparat si atat de rafinata! Este o reteta specific moldoveneasca.
Am curatat ciupercile, le-am spalat si le-am innabusit, la foc mic, cu putin ulei. In alta tigaie am calit o ceapa in ulei amestecat cu apa, apoi am strecurat si am folosit numai zeama. Din acesta zeama, o lingura de faina si un castronel cu smantana se face sosul( mai mult, e mai bine). Se toarna peste ciuperci, se lasa sa mai fiarba impreuna cateva minute, pina se leaga putin.

Se mai adauga putin piper macinat si un pic de patrunjel verde tocat.
Se mananca cu mamaliguta.
Simplu!
Mai greu (dar si mai placut) a fost cu hribii (dar si alte ciuperci, in special painisoare), pe care i-am cules din padure, ieri.



Alte peisaje minunate din natura, de aici, din zona Neamtului, puteti vedea pe alt blog al meu - NATURA MAGICA, trecut in lista mea de bloguri.

Alti hribi, facuti la tigaie:

5 comentarii:

ChichaJo spunea...

That looks delicious! Did you pick them yourself? Lucky you!

Anonymous spunea...

Am sa merg maine dupa hribi si o sa-i gatesc dupa reteta ta:)ca tare mi-a lasat gura apa ;)
Ai cumva si alte retete de conservare a ciupercilor? La noi se gasesc foarte multi hribi si nu stiu cum se numesc celelalte in limba romana :(
Peisajele sant superbe:) din pacate nu am fost niciodata in Moldova....
Multe salutari
Renate

Didona spunea...

Da, acum fiind si sezonul conservelor, ar fi nimerit sa pun pe blog astfel de retete, cu ciuperci.
Este si sezonul ghebelor, la noi de-abia saptamana asta am vazut mai multe in piata, pentru ca pana acum nu s-au facut, din cauza frigului. Tot toamna apar si nicoretii si rascovii, dar nu recomand sa-i culeaga persoanele care nu-i cunosc foarte bine.
Tu de unde esti (sau unde locuiesti)?

NetPizza.ro spunea...

super...mai ales cand te umbli si dupa ciuperci :-)
pt. idei / sursa de inspiratie pe tema se poate consulta si meniurile acestor restaurante:

mancare traditionala

dar mai sunt si alte chestii exotice, ca:
mancare chinezeasca (tot cu livrare la domiciliu)

sau: japoneza

etc..

Anonim spunea...

This post is in fact a pleasant onе it hеlps new
the web visitors, whо are ωishing for bloggіng.
Take a look at my page : Tiger’s Eye Gemstone

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori