Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

8 feb. 2010

Tort Buturuga cu crema de nuca si ciuperci din martipan

Blatul il facem din pandispan:

4 oua, 100 g zahar, 4 linguri cu apa, 2 linguri cu ulei, 5 linguri cu faina, putina sare. Batem foarte bine albusurile cu zaharul, adaugam galbensurile, uleiul, apa si faina.Turnam aluatul intr-o forma in care am asezat hartie de copt si il coacem. Eu am folosit pentru copt o tava mai ingusta, cum e cea de friptura. Cred ca pentru o tava mare de aragaz trebuie sa facem pandispan din 6 oua.
Dupa ce s-a copt foaia de rulada, o rulam cu tot cu hartie si o lasam sa se raceasca, apoi, cand vom pune crema, vom derula rulada si vom indeparta hartia.

Crema se face din: circa 200 g nuca macinata. 5 linguri cu zahar, o lingura cu faina, 16 linguri cu lapte, o lingurita cu rom, 200 g unt.
Amestecam nuca cu zaharul si faina, apoi cu laptele, si o punem pe foc si amestecam cu lingura pana cand  se leaga crema. O luam de pe foc si adaugam untul - sau, ca sa iasa mai pufoasa, procedam invers: frecam untul spuma si adaugam treptat cate o lingura din crema  preparata pe foc, asa cum am aratat mai inainte

Cum facem ciupercutele din martipan:

Foarte usor.
Eu am avut un martipan in forma de rulou - din care se poate modela orice, dar am avut si cateva bomboane din martipan, usor glazurate cu cacao, numai bune sa fac din ele niste "hribi" micuti. Le-am presat putin si le-am aplicat o codita din martipan alb, dar groasa si scurta, asa cum au hribii.

Dupa cum vedeti, am folosit niste ustensile foarte "profesioniste": un capat de facalet, un capac rotund de la rasnita de piper.

Aici am inceput sa fac o painisoara:

Nu stiu daca arata prea grozav aici, dar musafirii mei au crezut ca sunt ciuperci adevarate.

Am mai facut o chitarca - cu palaria maronie, cu ciocolata.

Ansamblarea ruladei:

Aplicam crema, rulam bine rulada si taiem cele doua capete, pe care le vom aplica apoi pe tort,  formand doua cioturi.
Fiecare procedeaza dupa propria fantezia. Aceasta rulada ar fi trebuit sda fie glasata cu ciocolata, dar eu nu am am mai avut timp pentru asta, asa ca am oprit o parte din crema pentru a unge rulada deasupra.
In o parte din crema oprita am adaugat cacao.
Inainte de a unge rulada si deasupra, am aplicat si putin zahar ars.

Am pus intai crema simpla, apoi cea cu cacao - pe portiuni.

Am facut striuri, cu furculita:

Din loc in loc am pudrat cacao.Apoi fiecare orneaza cu ce vrea.
Eu am pus o crenga de brad cu o fundita si un glob mic, ( ca erau sarbatorile de iarna), ciupercile, niste floricele din zahar ars si mai multe bete cioturoase din ciocolata, pe care le primisem cadou de la o prietena.

8 comentarii:

Alina spunea...

Foarte frumos decorat!!!
Felicitari! Mai ales ca ustensilele au fost improvizate ;p
Bravo, bravo, bravo!!!

Federica spunea...

wow che meraviglia!! splendido questo dolce!

Cami spunea...

Munca multa, dar cred ca sa meritat!
Te astept la cules premii o zi buna! Cami

GRIGORE ROTARU spunea...

Acesta-i riscul pentru arta pe care ati ales-o: omul se uita, pohteste si - din invidie - nu mai comenteaza: abia am reusit sa ma autodetermin... Glumeam: pacat ca vorba < maestre > nu are feminin !
Va doresc imaginatie neingradita pe mai departe ... am avut la ce pohti!

m.t. spunea...

Foarte inspirata prezentarea!!!
Mai vazusem buturuga inainte, dar nu asa de reusita..Felicitari!!!

Elena Toma spunea...

Superb! Ai si imaginatie, si talent. Eu, doua maini stangi. Ma multumesc sa fac ce ma pricep mai mult. Felicitarile mele, din toata inima si... jos palaria!

georgette spunea...

Super reteta si ornarea de nota 10! Felicitari, imi place mult blogul tau! Chiar arata ca niste ciupercute adevarate.

Deea spunea...

Buna Diana,as vrea sa prezentam reteta ta joi.Pentru asta am nevoie sa imi scrii cateva cuvinte despre tine.Potio sa o faci pe fandreeaf@yahoo.com sau fanydeea@gmail.com.
Pupici !!!1

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori