Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 iun. 2011

Prăjitură cu mere (cu foi)


Este, cred, cea mai veche rețetă de prăjitură pe care o știu. Și din când în când, simt nevoia s-o fac, parcă îmi lipsește.

Este acrișoară și molcuță și place mult copiilor.

Foile se fac cu:

3 ouă bătute cu 12 linguri de zahăr, apoi se adaugă treptat lapte (12 linguri) și ulei (12 linguri). Mai punem sare, o linguriță de amoniac, puțin oțet și făină cât cuprinde.

Se fac foile, dar.............
Din greșeală, am descoperit un secret:

fiind târziu, am lăsat aluatul până adoua zi. Am pus un pic mai puțină făină în aluat (mă gândeam să nu se întărească), l-am presărat cu făină, l-am pus într-un vas acoperit și l-am lăsat în cămară. A doua zi , foile s-au lucrat mai ușor ca de obicei. S-a întins aluatul ușor, foile au ieșit mai drepte, mai frumoase și mai pufoase. 

Impărțim aluatul în 3 sau în 4, depinde cât de mare este tava. Punem foile pe hîrtie de copt (așa le manevrăm foarte ușor)  și le coacenm în cuptorul încins, pînă devin ușor gălbui spre bej. Să nu fie arse.
Umplutura:

 trecem prin răzătoare mere curățate de coajă - cam 1,5 - 2 kg. Sunt de preferat mere dulci-acrișoare, nu fade. Le amestecăm cu zahăr, după gust, depinde cât de acre sunt merele. Totuși, nu puneți prea mult zahăr, căci și foile conțin zahăr. Punem merele într-un ceaun, adăugăm puțin unt sau ulei și le călim pînă se fac aproape ca o marmeladă, învârtind des în oală.
În mere mai punem esență de rom și puțină scorțișoară.
După ce am copt foile, le umplem cu merele călite. Deasupra punem o tavă sau un tocător și o oală mai grea. Prăjitura iese mai bună cu umplutură mai multă, să fie groasă de un deget (mic). 
Eu am avut de această dată un pic mai puține mere, dar nu le-am pus în strat mai subțire. Am pus cât trebuia și, într-un colț unde nu mi-a ajuns, am completat cu gem de caise. 
Se taie a doua zi.și se pudrează. 
Sunt mai bune reci, de la frigider. 


Un comentariu:

shyieda spunea...

you made me hungry ...

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori