Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

23 iul. 2008

Tarta cu caise/Apricot flan


Usor de facut! Buna si ieftina!
Aveti nevoie de 2 oua mari, o cana (200 ml) cu zahar, o jumatate de cana cu ulei, o cana cu iaurt (sau lapte), aprox. o lingurita de amoniac, faina (cam 300 g, nu am cantarit-o, caci am pus "din ochi", ca sa-mi iasa un aluat ca de chec), nuca de cocos (suplimentar, numai cine vrea), un praf de sare, o lingurita de otet sau zeama de lamaie, si, desigur, caise (cam jumatate de kg).
Se amesteca bine cele doua intregi cu sarea, apoi cu zaharul si cu un pic de lapte, ca sa se dizolve mai repede zaharul. Caisele nu le-am mai taitat jumatati, caci erau prea mari, ci le-am taiat felii si le-am presarat cu zahar vanilinat (data trecuta, au fost cam acre, dar nici de aceasta data nu am pus mult zahar peste fructe).
Am mai frecat ouale cat a fost necesar, am adaugat treptat uleiul, iaurtul, otetul, amoniacul (nu l-am stins separat, ci am lasat ca reactia respectiva sa se produca treptat, in aluat), 1-2 linguri de fulgi de cocos, faina.
Am uns cu ulei o tava lata de aragaz, am presarat-o cu cocos si am turnat compozitia. Deasupra am presarat caisele ( trecute usor prin faina) si am presarat iarasi fulgi de cocos(asa a fost inspiratia mea de moment, sa dau o alta nota prajiturii, iar cocosul de deasupra este decorativ).
Am copt-o la foc mediu. Cand e gata, se pudreaza cu zahar.

2 comentarii:

ivana spunea...

Dear Dido

i don't use ammoniac, can I use a normal baking powder?
For 300 g flour 3/4 !

Thanks for the good recipe!!!

ciaoooo!!!
ivana

Didona spunea...

Using backing powder is very good - the original recipe was with Na CO2 (sodium bicarbonat, a component of backing powder).
I happy that you visit me.
Ciao!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori