Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 sept. 2010

Ficăței de pui cu legume, la cuptor

M-am insiprat din rețeta http://gourmandine.ro/retete-mancaruri/ficatei-la-cuptor/, făcută de Gourmandine.- unul din site-urile culinare preferate. Am folosit aceeași rețetă, însă, fiind toamnă, am adăugat o roșie și câțiva ardei.


Am folosit:
500 g ficăței de pasare
2 cepe 
o roșie
2 ardei 
boia dulce de ardei
piper 
sare 
câțiva catei de usturoi
ulei pentru prajit

Călim ceapa, apoi punem și ardeii, roșiile.

Călim un pic ficățeii, până se albesc pe toate părțile.

Amestecăm ficățeii cu legumele, mirodeniile și îi dăm la cuptor.

După vreo 20 de minute, nu uitați să puneți și cățeii de usturoi tocați mărunt și frunze de busuioc.

Sunt gata după 5 minute.

Îi servim cu mămăligă, piure de cartofi sau pâine.
Poftă bună!

7 comentarii:

maria elena spunea...

Tare buni trebuie sa fie.

Paula spunea...

What a great blog!

This looks so delicious!

Have a nice time!
Paula

diana spunea...

Da, si mai treceti pe la mine.

Sperantao spunea...

Imi place pagina dumneavoastra si doream sa fac cateva precizari asupra folosirii busuiocului, aratand frumusetea descrierii facuta de scriitorul australian de origine romana Octavian Sarbatoare in nuvela dumnealui Tulsi Devi. http://www.oocities.org/awareness88/tulsidevi.htm
Poate o postati in pagina dumneavoastra, pentru a lua si altii invatatura.
"Locul nostru de odihnă pare un paradis al verdeţii.

Pe lângă pomii înalţi se pot observa pâlcuri de arbori mai mici şi arbuşti. Plantele agăţătoare decorează casele, care pot fi văzute cu greu în această explozie de verde natural.

„Iată că am atins Edenul! Cred că astfel ar trebui să arate grădina Raiului!“

Sunt extrem de surprins de întreaga panoramă, mai ales că în cele câteva ore de mers am privit de nenumărate ori pe geamul autocarului, văzând aproximativ acelaşi peisaj: aşezăminte sărăcăcioase, verdeaţă nu prea multă, drumurile într-o condiţie deplorabilă.

„Cum se face oare că aici decorul este cu totul diferit? Care să fie secretul acestui loc neobişnuit?“

Bănuiesc că oamenii trebuie să fie diferiţi. Doar ei sunt cei care muncesc pentru a transforma habitatul.
...
La una din mese mă alătur unui turist cunoscut, Jorje din Spania, care serveşte prânzul alături de doi băştinaşi, unul înalt şi celălalt mai scund.

- Ce alegere ai făcut? îl întreb eu pe spaniol.

- Nu ştiu cum se numeşte, dar îţi pot spune că mâncarea este grozavă. Are o aromă pe care nu am mai întâlnit-o.

„Măi să fie?! Nu numai că locul arată deosebit prin abundenţa de verdeaţă, dar şi hrana este aparte, aşa cum îmi confirmă Jorje.“

...

- Cu ce treburi prin India?

- Am venit cu dorinţa de a percepe divinul cu ajutorul zeităţilor Indiei, prin practicile religioase şi prin tot ce este legat de tradiţia spirituală.

- Şi ce aţi constatat până acum studiind, intrând în legătură cu zeităţile noastre? intervine Ajit.

- Am observat că zonele care venerează anumite zeităţi sunt marcate de spiritele lor. Cu alte cuvinte, caracteristicile zeităţilor se reflectă în caracterul acelor grupuri de oameni care le divinizează.

- Cred că aţi făcut o interpretare corectă. Şi noi aici suntem pătrunşi de spiritul unei zeităţi, îmi spune Lakshman.

Devin deosebit de atent.

- Noi, cei din această localitate, ne închinăm Zeiţei Tulsi, adaugă Ajit.

Sperantao spunea...

....

- Adică busuiocului!?

- Numim această plantă Zeiţa Busuiocului, Tulsi Devi, în aspectul ei fizic. Partea subtilă, cea care transcende, are fireşte caracteristici pe măsură. Aţi auzit cred, că această zeitate hindusă o reprezintă pe zeiţa Lakshmi, mai precis o parte din evoluţia ei, îmi explică el, arătându-mi prin gesturi înălţimea la care creşte busuiocul indian.

- Desigur. Eu însumi în Australia îngrijesc câteva plante de busuioc, pe care le cresc în vase, pe balcon. Am chiar la uşa de la intrarea în apartament un ghiveci cu o plantă de busuioc.

- Suntem încântaţi să auzim că veneraţi planta sfântă.

....

Între timp soţia gazdei ne aduce ceaiurile. După ce aşează tava cu ceştile de ceai pe masă, ne întâmpină cu Anjoli Mudra.

Lakshman îşi împreunează mâinile, şi le îndreaptă în semn de veneraţie către ceaşca mare de ceai, apoi gustă cu plăcere din ea.

Beau şi eu cu plăcere din licoarea aburindă.

- Este infuzie de busuioc amestecată cu lapte, spun convins că am recunoscut aroma inconfundabilă.

- Aţi identificat bine conţinutul.

Curând sosesc pe verandă ceilalţi membri ai familiei lui Lakshman.

- Nu putem să pierdem ocazia de a bea cu toţii un ceai de busuioc. Este o tradiţie la noi, explică el apariţia soţiei şi a celor trei copii, între 10 şi 15 ani.

Noii veniţi iau loc pe scaunele din jurul mesei, fiecare salută cu Anjoli Mudra conţinutul din propria ceaşcă. Toţi beau în voie lichidul aromat, binefăcător.

Eu, deşi gustasem deja din ceaiul meu, le urmez exemplul, de a-l venera cu salutul de respect.

Privindu-mă, Lakshman este încântat.

Sperantao spunea...

- Ehei! zice el entuziasmat. Cine se închină Zeiţei Tulsi îşi va împlini viaţa!

- Ce beneficii apar în urma acestui ritual devoţional? mă arăt eu doritor de a învăţa de la sursă aceste obiceiuri.

Toţi participanţii zâmbesc, par extrem de mulţumiţi că ei cunosc deja aceste taine.

- În primul rând Tulsi Devi dă sănătate celor care o slăvesc. Este o formă primară a zeiţei Lakshmi, consoarta marelui Zeu

Vishnu, zeitatea supremă. Cei care se închină acestei zeiţe dobândesc treptat, pe lângă sănătate, toate acele avantaje de care se poate bucura un om sănătos: vigoare fizică, bucurie interioară, succes în societate, prosperitate, viaţă lungă.

- Cu alte cuvinte tot ce şi-ar putea dori cineva pentru a putea spune că este fericit în viaţă.

- Este ceea ce am dorit să subliniez. Altfel spus, a duce o viaţă înfloritoare, aşa cum priviţi dumneavoastră, cei din ţările vestice, fericirea umană.

- Şi aceasta doar pentru că cineva acordă plantei de busuioc respect şi cinstire!?

Lakshman înclină din cap a aprobare. Lamureşte:

- Totul pare simplu. Nu este necesară decât hotărârea de a urma acest ritual care este de altfel la îndemâna tuturor. Cei mai mulţi oameni pot cultiva busuiocul, care se adaptează uşor tuturor zonelor geografice.

Mai iau o înghiţitură din ceaiul de busuioc, de data aceasta cu un sentiment de adâncă recunoştinţă.

„Mulţumesc, Tulsi Devi, pentru aroma deosebită ce o dai ceaiului, de care îmi permiţi să mă bucur!“

Ne bem ceaiurile cu zâmbetul pe buze. Bănuiesc că în gând fiecare îi spune cuvintele de mulţumire.

- Cum se desfăşoară ritualurile legate de Tulsi Devi?

Lakshman salută a recunoştinţă către ceaşca de ceai pe care o pune deoparte.

Toţi cei prezenţi fac la fel. Le urmez exemplul.

Soţia lui Lakshman strânge ceştile. Le adună pe o tavă, duce totul în casă. Copiii ne părăsesc şi ei. Lakshman reia firul discuţiei.

Sperantao spunea...

- Ritualurile pentru adorarea Zeiţei Tulsi sunt extrem de simple. O regulă importantă este de a nu folosi niciodată cuţitul în contact cu florile, frunzele, tulpina sau rădăcina sa. În principiu, orice apropiere de tulsi, sau de produsele rezultate prin

prepararea plantei, trebuie privite ca un act de smerenie şi respect. Anjoli Mudra însoţeşte fiecare prilej. De exemplu, a uda busuiocul este o astfel de activitate. Noi, cei din această casă, preluăm pe rând sarcina. Fiecare este extrem de bucuros când are ocazia să îngrijească şi să întreţină grădina pe care aţi văzut-o în faţa casei. Este toată plină cu aceste plante. Aromăm mâncărurile cu busuioc. Dimineaţa ne trecem mâinile pe frunzele plantelor de busuioc, apoi aplicăm parfumul de pe mâini pe faţă. În întreaga zi ce urmează se menţine o stare de mulţumire. Copiii, înainte de a merge la şcoală, eu şi soţia, înainte de plecarea la muncă, ne închinăm Zeiţei prin mângâierea frunzelor de busuioc, apoi toţi plecăm ducând mireasma plantei cu noi. În orice împrejurare, atunci când dorim de a avea succes, facem cumva, ceva, ca să ne apropiem de busuioc. Rugăm astfel pe Tulsi Devi să participe la ceea ce înfăptuim.

- Eu folosesc busuioc grecesc, aşa cum am mai spus! Credeţi că diferă ca rezultate de cel indian?

- Tulsi este Zeiţa din toate varietăţile de busuioc. Puteţi, fireşte, diviniza acea plantă tulsi care este răspândită în crezul creştin pe care îl urmaţi.

Rămâne să mă lămuresc cât de răspândită este această adorare printre oamenii aşezaţi în zonă.

- Deci Tulsi Devi este zeitatea tutelară a acestei localităţi.

- Venerăm pe Zeiţă din timpuri ce se pierd în veacuri. Toţi locuitorii cresc aceste plante în grădinile proprii. Suntem, după cum aţi văzut, binecuvântaţi de Zeiţă. Trăim într-un răsfăţ al verdeţii. Suntem sănătoşi. Deşi cu ani în urmă localitatea a avut un doctor stagiar trimis la post aici, conform unui proiect guvernamental, medicul până la urmă a plecat. Oamenii nu se îmbolnăveau. Practic a trebuit să ne părăsească. Nu putea supravieţui ca medic... nu avea clienţi.

Ceea ce îmi expune Lakshman îmi pare de necrezut. Există un sălaş în India pe care un doctor a trebuit să-l părăsească, deoarece oamenii nu aveau nevoie de el.

Sunt uimit. Mai ales când ştiu condiţia grea în care se găsesc mulţi locuitori ai Indiei, care sunt săraci, bolnavi, subnutriţi şi cerşetori.

Mă uit la ceas, trebuie să mă grăbesc. Lakshman mă conduce către poartă. Îşi trece mâinile peste plantele de busuioc. Rupe o crenguţă mică, mi-o trece peste frunte.

Simt aroma cum mă învăluie. Respir adânc. Mă simt fericit.
- Să aveţi un drum bun! Vă mai aşteptăm să veniţi pe aici. Ştiţi unde stau, sunteţi binevenit în grădina mea de tulsi. Casa îmi este ca o grădină.

La despărţire Lakshman îmi înmânează crenguţa de busuioc din grădina sa.

O salut cu Anjoli Mudra. Iau ramura cu respect şi veneraţie.

Lakshman pare deosebit de mulţumit şi fericit. Mă consideră deja un adept al Zeiţei Tulsi.

Multumesc pentru ascultare, sper ca va este de folos.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori