Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

14 mai 2011

Prăjitură cu ciocolată și cremă de smântână (alt fel de kinder)

Văzând eu că foarte multă lume de pe-aici face prăjitură Kinder pingui, m-am hotărît s-o fac și eu.
Am cumpărat (aproape) toate cele necesare, am mai căscat gura prin magazine și cînd am ajuns acasă am constatat că nu aveam în frigider decât ... două ouă.
Orice om mai normal decît mine s-ar fi dus să cumpere ouă, mai ales că în rețeta pentru care optasem erau nu mai puțin de 10 ouă. Adică 10 ouă pentru 2 foi de pandișpan - cam așa ceva.
Însă eu am improvizat. Mi-am spus: pandișpanul poate fi înlocuit cu checul și tot am eu o rețetă de chec cu două ouă. Astfel că am făcut 2 foi după rețeta respectivă, ușor modificată, conform scopului propus, și anume:
Blaturi: 2 ouă, 200 g zahăr, 100 ml ulei, 200 ml lapte, 100 g griș, făină albă, 3-4 linguri de cacao, amoniac, o lingură de oțet, un pic de sare. 

(sau, mai simplu, pot spune că am pus o cană de zahăr, o jumătate de cană de ulei, o cană cu lapte, o jumătate de cană cu griș etc.) 
Crema:
900 ml smîntână, 6 linguri cu zahăr (fiecare poate pune cât vrea, nu e o problemă), 2 plicuri de zahăr vanilat, 2 plicuri de gelatină ( pe fiecare plic scria că încheagă 500 ml de lichid), 150 ml de lapte.

Glazura: o ciocolată amăruie, 100 g unt, 2 linguri ulei, 2 linguri apă. 


Mod de preparare
 Facem aluatul pentru chec, punând  ingredientele în ordinea următoare: ouăle frecate cu sare și zahăr, apoi punem uleiul, laptele, grișul, cacaoa, oțetul și la final potrivim făina, atât cât trebuie pentru a obține un aluat care curge (de chec). Nu uitați amoniacul.
Împărțim aluatul în două părți și coacem, pe rînd, 2 foi.

Am pus într-o tavă hârtie de copt și cu lingura am repartizat aluatul. Se coc repede. 
Crema: batem smântâna cu zahărul și vanilia, Într-un inbric amestecăm laptele cu cele 2 plicuri de gelatină și lăsăm să se umfle. După vreo 10 minute, punem ibricul pe foc și amestecăm pînă se dizolvă, dar nu lăsăm să se încălzească lichidul prea mult, să nu fiarbă. Îl dăm deoparte și după ce s-a mai răcorit, dar este cald, îl adaugăm în frișcă și batem bine cu mixerul. Dăm totul la frigider, pentru circa 10 minute (se va întări, dar nu de tot, căci altfel n-o mai putem întinde).
La glazură, am sfeclit-o. Mi-a ieșit prea groasă, chiar dacă am mai adăugat niște apă. N-am reușit s-o întind bine peste cremă șia  rămas ca niște bucăți groase de ciocolată. N-a fost rău, dar data viitoare știu ce am de făcut: voi amesteca ciocolata cu smântână - am văzut și aceatsă variantă la cineva, pe blog, ca să iasă mai fluidă și atunci ajunge și pentru deasupra. 


Asamblare: așezăm într-o tavă o foaie și punem deasupra jumătate de cremă. O dăm la frigider vreo 10 minute, o scoatem și punem glazura, iarăși o dăm la rece. La final, punem restul de cremă și cealaltă foaie. Eu nu am mai pus glazură deasupra, a mers foarte bine și așa. Oricum, se pot găsi multe variante.
A ieșit foarte bună, toată lumea a savurat-o cu plăcere (an dus-o la o aniversare). Nu mai spun că a trebuit să fac totul repede- repede, că eram în criză de timp. 
Observații - mai bine zis, corecții:
Repet: galazura se poate face din ciocolată topită pe foc mic sau baie marină, cu smântână.
- varianta doi - putem pune în loc de glazură un strat de ciocolată rasă. Foile trebuie făcute chiar mai subțiri, cu răbdare, nu cum n-am precipitat eu, și se pot pune în tava mare de la aragaz - eu am folosit una mai îngustă.
Oricum, rețeta se va repeta. 

5 comentarii:

Tudor Elena Cristina.... spunea...

mdaaaaaaaaaa....arata ffffffooaarte bineeee!!!!2 portii si pt minee!!!!o sa o incerc si eu.....felicitari!!!!si pupici...si la cat mai multe prajitureleeee!!!

diana spunea...

Mersi, me and you, mi-a plăcut mai ales urarea ta finală: la cât mai multe prăjiturele! Subscriu cu plăcere, și iți doresc și ție același lucru.

Anonim spunea...

Lucia sant...imi place reteta ta ,as incerca-o,dar n-am inteles cata faina este in reteta?Astept raspunsul !!!

diana spunea...

Lucia, scuze pentru intârziere.
Se pune făină cât să iasă un aluat ca de chec, un aluat consistent, dar care curge. Nu am cântârit-o, că m-am obișuit să pun făina ”după ochi”,. Intră cam 500 g, cred.

Aurica spunea...

chiar ca un altfel de kinder, mai pufoasa, mai crescuta dar probabil si mai buna si apetisanta, mai ales ca e facuta in casa, imi place cum a iesit :)

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori