Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 sept. 2010

Peltea de fructe de soc (Efecte terapeutice)

Din fructe de soc se face dulceață, dar eu am vrut să scap de sâmburi.


Am ales fructele de pe ciorchini, le-am pasat la robot și apoi le-am strecurat printr-o strecurătoare obișnuită, de inox. Nu e greu, pentru că fructele sunt foarte zemoase. 
Am vrut să obțin mai mult lichid.

Sucul obținut l-am amestecat cu zahătr - la 1 l de suc am pus un kg de zahăr.


Le-am lăsat să stea deoparte vreo 4 ore, apoi l-am pus la fiert, până s-a închegat. Se poate face sirop, dar mie mi-a ieșit peltea, pe care am pus-o în borcane.
Am făcut acest preparat pentru a face o cură. 
Se recomandă 3-4 lingurițe pe zi - ca marmeladă sau ca sirop dizolvat în apă sau ceai.

Efecte terapeutice:
Fructele de soc sunt printre cele mai puternice stimulente ale sistemului imunitar. Fructele se aduna în septembrie-octombrie, dar în acest an s-au copt mai repede. 
Au efect antiviral, antioxidant, ne apără de gripă, răceli  și de alte boli, previne cancerul, 
Mai este indicat în herpes, febră, inflamații, constipații, dureri articulare. 
Au un ușor efect laxativ, antiinflamator, sunt diuretice, depurative, energizante. Preparatele din fructe de soc vindecă bolille degenerative, prelungind tinereţea.
Siropul, ca și pelteaua, se poate folosi și ca sirop de tuse. Câteva linguriție pe zi (2-3) previn răceala și gripa.
Fructele socului contin sambunigrina, acid malic, acid tanic, aldehide glicolice, aminoacizi, zaharuri, potasiu, vitamina C si vitamine din complexul B. Fructele necoapte pot da intoxicații, manifestate prin vomă și diaree. Mai bine evităm să mâncăm fructe negătite. Se recomandă numai sucul fiert, niciodată crud. 
Tinctura din fructe de soc este recomandată în cure de slăbire.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Da, ai dreptate, anul asta sau copt devreme.
Este foaret bune pentru curatarea colonului, eu am facut tintura de soc, am facut 1kg, sant in a doua saptamana de cura, dimineata am scaun sigur, cateodata si doua. Nu stiu daca voi slabi am 57 kg, dar o fac pentru dezintoxicare.
Daca te intereseaza reteta, scriemi la vegetariangustossisanatos@gmail.com
Pe curand.

Anonim spunea...

dar dulceata nu e buna pt dezintoxicare?că sucul nu se poate tine prea mult crud...

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori