Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

7 iul. 2010

Chec fin și aromat cu lămâie

Am mai facut un chec micut cu lamaie; vad ca in ultima vreme am facut chec destul de des și de fiecare dată am redus rețeta la jumatate. Atât cât să am ceva alături de ceai sau cafea, servite unor musafiri, dar sa nu ramana nimic in urma lor ( nu de alta, dar ce ramane mananc eu si .............tot vreau sa mai slabesc putin).
Acest chec mi-a iesit mai bun decât altă dată, că nu e prima data cand fac rețeta. Ce a fost " în plus" de mi-a iesit atât de deosebit, fin, aromat......?
Am făcut aceeași rețetă de chec cu cacao și unt - de AICI -
adică cu 3 oua, 100g zahar, 100 g unt, circa 125 g faina, un praf de sare, un pic de cutit de bicarbonat dizolvat cu lămâie sau oțet, cateva nuci.
Se-nțelege că nu am mai pus cacao. Dar am pus în plus coajă de lamâie și zeama de la o lămâie ( ceea ce înseamnă că la rețeta întreagă, cu 6 ouă, ar intra zeama de la 2 lamâi potrivite).
Am mai adăugat și o ceașcă de nucă măcinată.
Rezultatul a fost neașteptat de bun. Am mai făcut eu chec cu lămâie, dar puneam mai puțină.
Pe lângă toate acestea, am avut și o lămâie din acelea foarte aromate.
Delicios!

2 comentarii:

Traian Socea spunea...

Minunata reteta.

Retete ilustrate spunea...

Blogul tau e foarte bine ilustrat si foarte bine structurat. Imi place foarte mult. Daca vrei hai sa facem schimb de linkuri.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori