Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

10 oct. 2008

Zarzavat pentru ciorbe conservat cu sare

Se face foarte usor.
Am simplificat reteta clasica, din dorinta de a face separat zarzavatul care se poate adauga numai la ciorbe - cu multa verdeata si leustean - si cel care se poate pune si la supe sau alte mancaruri.
Astfel ca zarzavatul pentru ciorba sau bors il fac numai cu rosii, gogosari si verdeturi - patrunjel, marar, frunze de telina si de leustean.
Iar ca sa nu se mureze, in timp, capatand un gust oarecum neplacut, l-am si sterilizat, chiar daca l-am facut cu multa sare. In acest fel, conserva isi pastreaza o culoare mai vie.
Sunt persoane care trec toate zarzavaturile prin masina de tocat; nu e rau, dar parca e prea fina pasta.
Mie mi-a venit in ajutor robotul de bucatarie, cu care am tocat zarzavatul verde - ca si cum ar fi fost taiat cu cutitul - si gogosarii - aproape cubulete fine, cat sa le gasesti in ciorba.
Rosiile decojite de pielita le-am taiat cuburi.
Cine nu are robot, va toca marunt verdeturile, spalate si zvantate, iar gogosarii ii va taia cubulete.
Am renuntat la ardei, caci deseori au un gust amarui.
Proportia de sare este de 250 g de sare grunjoasa la 1 kg de zarzavat.
Dupa ce se amesteca bine cu sarea, se lasa sa stea vreo 30 de minute si apoi se pune in borcane sau sticle mici, presand bine cu o lingura de lemn, ca sa nu ramana goluri de aer. Deasupra se presara un strat de sare. Se capseaza si se sterilizeaza 20 de minute.

2 comentarii:

Sell@ spunea...

Ce bine ca ai pus aceasta reteta,multumesc pt ea .
Am sa o fac si cit de curind poate zilele astea.O intrebare as avea cum e cu sterilizazea bocanelor,nu se fierbe legumele in borcane.Raman totusi tari daca se fierb 20 de minute????
Se setrilizeaza in apa sau in cuptor incalzit 20 de minute....eu am facut numai in cuptor cind avut ceva de sterilizat.

Didona spunea...

Datorita continutului mare de sare, aceste conserve nu se pot strica si, in general, nu se sterilizeaza. Dar mie nu-mi placea ca, dupa catva timp, isi schimbau gustul, se murau si se decolorau.
De aceea le-am sterilizat si gustul natural s-a pastrat mai bine. Asa am facut anul trecut si mi-a placut.
Am revenit cu un nou articol, despre sterilzare.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori