Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

29 sept. 2010

Cornulete din unt umplute cu nucă și cacao


De obicei, numai iarna fac cornulețe. Acum însă, am fost într-un fel forțată de împrejurări. Am scos din congelator un pachet cu ficat de porc (credeam eu), dar când s-a dezghețat - surpriză - era umplutură de nucă pentru cozonac. Probabil o pusese mama, când a făcut cozonac ultima dată.

Ei, acum, dacă am dezghețat-o, ce pot să fac cu ea?

- Cornulețe - spune Gil, și-mi aduce repede un pachet de unt. 
Așa că, Diano dragă, nu mai sta pe gânduri, treci la treabă.
Și am făcut aluatul:

1 pachet de unt de 200 g - moale și frecat cu lingura de lemn, în care adăugăm pe rând 5 linguri mari (sau 6, dacă sunt lingurile mai putin adânci) cu apă clocotită, 1-2 linguri cu otet, și putină sare. Omogenizăm și adăugăm faină - circa 500 g. Aluatul să nu fie vârtos, ci mai moale. De regulă, se lasă până a doua zi, dar eu l-am copt în aceeași zi.

Am lăsat aluatul să se odihnească vreo 30 de minute.

Am înpărți aluatul în 4 bucăți.

Din prima bucată am făcut ”cornulețe” tăiate dintr-un sul mai lung, rulat cu umplutură - ca să-mi intre mai multă, din care am tăiat apoi bucăți.

M-am gândit că acest fel de umplutură nu are cum să curgă în tavă, la copt. Și am avut dreptate. 


Umplutura a fost făcută din:
nucă măcinată, albuș bătut, cacao, zahăr - dar nu mult, ca să iasă în față gustul de nucă și cel amărui de cacao-, puțin unt - toate după gust și după preferințe.
Din a doua bucată am făcut ca un fel de ochelari sau cornuri duble.
Din a treia, cornulețe clasice. 

Mai bune au fost cele duble, rulate din sensuri opuse. Le-am copt în cuptorul încins, la foc potrivit - nici mare, nici mic.
Se trec prin zahăr pudră și zahărvanilat.
Sunt foarte bune și le voi face la iarnă (cred).Miroase atât de frumos în casă a unt, vanilie și nucă prăjită!

2 comentarii:

María Alonso spunea...

Yummy! Ai fost minunat! Cu permisiunea dumneavoastră, am luat unul pentru a încerca! Besitos!


(Qué rico!!! Te ha quedado precioso!!
Con tu permiso me llevo uno para probarlo!!
Besitos!)

diana spunea...

Maria, iti multumesc pentru vizita.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori