Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

24 mai 2009

Foi cu sos de rosii pentru prajituri/Tomato sauce cake

Cautand retete pentru prajituri cu foi- voiam altceva decat cele pe care le faceam mereu,cu ou, lapte si amoniac - am incercat cateva de pe net si .......... amluat plasa. Ori nu mi-au placut, ori nu le-am facut cum trebuie, dar cred ca sunt scrise si aiurea. De pilda, folosind cu strictete ingredientele prescrise, imi iesea un bobolot mic de aluat, din care daca puteam intinde 2 foi. Apoi, nu-mi plac foile foarte dulci si nici cele prea dense. Oricum, din cele cu miere nu mai fac vreodata, chiar nu le vad rostul, fiind prea dulci.
In cele din urma, am facut niste foi care m-au multumit, modificand putin reteta - in sensul ca am pus si ou.
Le-am facut din:
1 ou, 12 linguri de zahar, un praf de sare, 12 linguri de suc de rosii ( din cel din comert, ceva mai subtire decat sucul de casa), 12 linguri cu ulei, o lingurita rasa de bicarbonat de amoniu, circa 500 g faina.
Am lucrat aluatul si l-am lasat pe masa circa 30 de minute.
Apoi am intins foi subtiri (ies circa 4) care se coc pe dosul tavii. Atentie, sa nu fie maroniii, ci numai usor galben inchis.
Aceste foi se intind frumos si usor, fara a fi lipicioase.
Dupa ce s-au copt, foile devin portocalii.
Pentru contrast, le-am umplut cu crema alba; am vrut sa fac de vanilie, dar in cele din urma m-am razgandit si am pus lamaie, iar una dintre foi am uns-o cu un strat subtire de gem de caise. Mi-a iesit ca un fel de alba ca zapada.
Cred ca merg bine si cu crema de nuci sau de cacao.

6 comentarii:

YO spunea...

FELIZ SEMANA BESITOS

LIBRA spunea...

am cautat mult o astfel de reteta,bunica mea a fost brutar si facea ceva de genul acetsa, asa ca mie imi trezeste nostalgii cu miresme din copilarie...felicitari!

DORINA spunea...

PRAJITURA CU BULION

6 LINGURI DE ULEI
6 LINGURI DE ZAHAR
6 LINGURI DE PASTA DE TOMATE(REGAL)-DA UN GUST MAI BUN -
2 OUA
1 VARF DE CUTIT AMONIAC
FAINA CAT CUPRINDE PENTRU UN ALUAT CARE SA NU SE LIPEASCA DE MANA (APROX. 500 G )
SE COC PE DOSUL TAVII

MIE TOT TIMPUL MI-AU IESIT SUPER CU RETETA ASTA [SE SERVESTE A DOUA ZI DUPA UMPLERE ] -RETETA ESTE VECHE; AM IMPRUMUTAT-O DE LA MAMA MEA .

Diana Didona spunea...

Dorina, iti multumesc mult pentru reteta. Comparativ cu foile facute de mine, acestea au mai mult ou. Cred ca vor iesi mai bune. Imi permiti sa o public pe blog?

pepperkverna spunea...

Just a word to say that I really like your blog. Hege

Diana Didona spunea...

Pepperkverna, thank you; I like your blog too.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori