Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

26 oct. 2008

Tort Diplomat - repede si usor de facut / Diplomat Cake - quick and easy to do


NU INTELEG DE CE MI-AU DISPARUT TOATE POZELE: PACAT.

Am folosit:
- un pachet mare de piscoturi de sampanie (sau Savoiardi)
- circa 1 kg de smantana (eu am avut o cutie de 900 g de smantana Oke)
- 7 linguri de zahar (sau mai mult, dupa gust)
- esenta de rom
- 1 plic de gelatina
- zahar vanilinat
- fructe proaspete (portocale, struguri, kiwi) si/sau din compot ( mere, pere, struguri, visine etc.)
- un pic de ciocolata sau cateva bombonele

De aceasta data, nu am mai facut tort rotund, ci am folosit o tava mare de cozonac. Am constatat ca astfel isi pastreaza mai bine forma, se incheaga mai repede si se taie mai usor.
Mod de preparare:- foarte simplu
Crema am facut-o batand smantana cu mixerul, adaugand rom, zahar si gelatina dizolvata inainte in putina apa, conform indicatiilor de pe plic.
Am invelit tava (sau tavile) de cozonac in staniol (sau puteti pune altfel de folie) si am asezat fructele, formand un model, si am turnat apoi un strat subtire de frisca. Continuand, am asezat un rand de piscoturi (fara sa le insiropez, caci se vor inmuia de la frisca), un strat de frisca, fructe taiate in bucati mici, apoi am continuant alternand straturile de crema cu cele de piscoturi, pana se umple forma.
Se acopera cu folie si se da la frigider, cateva ore.
Se rastoarna usor si se indeparteaza folia. Am ornat cu bombonele de ciocolata.
Este foarte racoroos, aromat, nu foarte dulce, dar si practic. Mai ales in zile de sarbatoare, cand avem de facut multe bucate, prepararea acestui tort nu ne ia prea mult timp.

4 comentarii:

Niko spunea...

Bravo Didona!
Am vazut o multime de retete pentru tortul asta dar toate aveau in compozitie frisca lichida si branza mascarpone...
Mama mea adauga un compot de fructe (zeama o folosea pentru gelatina) si eu tin minte ca facea un fel de crema cu smantana, gelatina si niste galbenusuri... trebuie sa o intreb.
Oricum, reteta ta e super!!! Mi-am notat-o deja.
Te sarut,
Niko

diviana spunea...

Buna Diana,
Vezi trimite te rog si la Arad o felie din tort, arata tare bine
O saptamana placuta
Te pup Diana

Didona spunea...

Niko, adevaratul tort diplomat se face intr-adevar cu o crema cu galbenusuri si apoi se acopera cu frisca, asa cum spui ca facea mama ta. Reteta mea de aici este simplificata si chiar mai dietetica - in sensul ca are totusi mai putine calorii decat un tort in care pui si oua si unt si smantana. Si este bun, te asigur.

Didona spunea...

Diana,
tortul a aratat bine si a fost bun, doar fotografiile mele nu prea sunt la inaltime. Dar se poate vedea despre ce este vorba.
O saptamana buna, si tie! Multumesc.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori