Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

27 ian. 2009

Linzer londonez-cu gem si bezea - Linzer London-with jam and meringue

Am facut aceasta reteta dupa revista "Practic in bucatarie" si am avut o surpriza placuta, fiind foarte reusita.

Aluatul se face din 200 g faina, 150 g unt, 100 g zahar pudra, 3 galbenusuri, 1/2 plic praf de copt. Se framanta un aluat care se intinde in tava.
Facand pentru prima data aceasta prajitura, mi-am dat seama ca pentru tava mare de aragaz trebuie dublate cantitatile.
Din aluatul rezultat aici se poate face o prajitura intr-o forma de tarta rotunda. Eu am folosit o tava dreptunghiulara de aragaz (asa numita tava pentru friptura)- cea de aragaz ar fi fost prea mare.
Dam tava cu aluat in cuptorul incalzit si lasam sa se coaca pe jumatate - adica sa fie ferm aluatul deasupra, dar sa nu fie inca rumenit dedesubt.
In acest timp batem albusurile spuma ( 3 albusuri cu 100 g zahar - in reteta erau 200 g de zahar, dar m-am gandit ca iese prea dulce - si 200 g nuca - eu am pus cred ca vreo 250 g nuca - am pus o farfurie plina cu nuca macinata). Adica am mai redus din zahar si am mai adaugat nuca si zic eu ca am facut bine.
Scoatem tava si turnam deasupra un gem fluid - dar nu dulceata, ca e prea subtire. Eu am pus gem de caise. Turnam si bezeaua si dam din nou la cuptor, la foc mic, ca sa nu se arda desupt si sa se intareasca un pic bezeaua.
Am taiat-o in triunghiuri mici. In revista era taiata cu paharul, in forma de semilune.
Reteta nu este o noutate, am mai facut genul acesta de prajituri, dar aceasta a iesit mai buna decat altele.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori