Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

13 iun. 2011

Banane în sos caramel cu ciocolată albă

Mie nu îmi place gustul bananelor gătite în vreun fel, dar tot am văzut cîteva rețeta asemnătoare la Cireașa de pe tort și mi-am propus să fac o încercare. Mai ales că bananele sunt numai trecute prin sos.
Combinația de gusturi - banană, caramel și -adaosul meu - ciocolată albă - este foarte reușită.Am pus ciocolată ca să nu fie doar zahărul ars.
Mai adaug că este un dulce rapid, care satisface orice poftă ivită în unele după amieze (cum mai pățesc câteodată).
De fapt,  în urma unei astfel de ”crize ” , provocată de oboseală, plictiseală sau altceva, că nu mai țin minte, am făcut acest desert. Are efect imediat!

Cum am procedat:

- am tăiat 2 banane felii / fiecare își stabilește cantitățile din ochi.

- am pus o tigaie cu fundul gros la încins, am pus cîteva linguri de zahăr și am dat focul spre mic. Important este ca zahărul să se topească, să devină maro-roșcat, dar să nu fumege.

Cu lingura de lem, se amestecă unde se fac bulbuci și așteptăm pînă devine lichid. Dăm tigaia deoparte și punem tabletele de ciocolată albă, păstrând cîteva întregi, pentru final. Eu am avut o ciocolată Schogetten de 100 g. Omogenizăm repede. 


În acest sos am pus feliile de banană și le-am mai ținut un pic pe foc. Cred că trebuia să nu le mai gătesc, ci pur și simplu să le las în sos, să se pătrundă. Puțin, au căpătat gust de banană prăjită, care nu prea îmi place.


Ce să mai stăm pe gînduri? Punem compoziția în castronașe și înfingem bucățele de ciocolată păstrate, ca să se topească pe jumătate.
Se mănâncă fără a mai sta pe gânduri.
Nu sunt necesare alte arome.

Un comentariu:

KaBea spunea...

Sunt convina ca se manaca intr-o clipa!Yuumy!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori