Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

5 nov. 2009

Zacusca de gogonele - dulce-acrisoara

Am gasit reteta intr- o cartulie veche si am facut numai putina, din curiozitate. Astfel ca am pus cantitatile "din ochi", dar astfel incat sa mentin o proportie apropiata retetei.
Reteta originala este  urmatoarea:
 2 kg gogonele, 2 kg gogosari, 2 kg rosii, 500 ml ulei, 1,5 kg ceapa, ienibahar, sare.
Mod de preparare: 
- mai intai am pus gogonelele la fiert, in apa calda cu sare; le-am lasat pana au fost fierte ( eu am avut aceste gogonele, unele foarte mari)
- intre timp am curatat ceapa si am lasat-o intr-un vas cu apa;
- am curatat gogosarii si i-am taiat feliute;
- am trecut ceapa prin razatoare;
 - intr-o cratita incapatoare am pus uleiul sa se incinga, am adaugat toata ceapa, am acoperit vasul si am lasat-o sa se inabuse (dra sa nu se rumeneasca deloc);
- cand ceapa a devenit sticloasa am pus si gogosarii si am acoperit din nou cu capacul, lasand sa fiarba la foc domol;
- am trecut gogonelele intr-o strecuratoare, le-am calit cu apa rece si le-am curatat de pielita;
- le-am tocat ca pe vinete, lasand si bucatele intregi;
- cand am considerat ca gogosarii si ceapa sunt bine scazute am adaugat gogonele, iar dupa vreo 5 minute am pus sucul de rosii;
- se pun arome dupa gust, eu am pus vreo 4 catei de usturoi taiati feliute, boabe de piper si de ienibahar;
- am potrivit de sare;  gustul fiind oarecum nedefinit ( usor acru - cum se-ntampla si la sosul de rosii), l- am intregit adaugand vre 3 linguri cu zahar.


Nu se scade foarte mult, caci se pierde gustul de legume.
Se pune in borcane si se sterilizeaza.
Odata terminata reteta, am si inceput degustarea, caci eram foarte curioasa. Ce sa va spun, divin. Un gust dulce-acrisor deosebit. Mult mai buna decat zacusca de vinete, cu gustul acela de afumat. In plus, reteta e mai dietetica.
Nefiind o zacusca grasa, am descoperit ca nu e musai s-o mancam cu paine. Eu am mancat-o alaturi de orez fiert simplu si a mers de minune. 

6 comentarii:

Michelle spunea...

e super buna,eu am facut din 5 kg de gogonele..mmmm

Diana Didona spunea...

Ai dreptate. La anul voi face si eu mai multa.

CAROLINE spunea...

nice blog (:

Elena Toma spunea...

Foarte interesant modul de preparare, o sa incerc si eu; mai ales ca gogonele pe la noi se mai gasesc, fiind o toamna tarzie.Eu am facut cu gogonele coapte pe tabla, acumvreo doi-trei ani. Fac o proba si dau raportul la autor.

Ana spunea...

Te deseo un maravillosos fin de semana te mando un abrazo de energía de luz positiva con cariño
░░░(¯`:´¯)░░░░░░░⋰⋰
░░(¯ `•.\|/.•´¯)░░░⋰⋰⋰⋰⋰⋰
░(¯ `•.(۞).•´¯)░(¯`:´¯)⋰⋰⋰⋰
░░(_.•´/|\`•._)(¯ `•.\|/.•´¯)
░░░ (_.:._).░(¯ `•.(۞).•´¯)
░░░(¯`:´¯)░░(_.•´/|\`•._)
░(¯ `•.\|/.•´¯)░░(_.:._).
░(¯ `•.(۞).•´¯)░░░░⋰⋰⋰⋰⋰
░░(_.•´/|\`•._)░░⋰⋰⋰⋰⋰
░░░(_.:._)░░░░░⋰⋰⋰⋰⋰

Diana Didona spunea...

Mersi, Caroliiine.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori