Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

23 iul. 2008

Sarmale cu frunze proaspete de vita, loboda si varza / Beef rolls with fresh leaves and cabbage


Frunzele de vara timpurie nu sunt atoase si sarmalele fierb repede.
Am preparat reteta clasica, dar dietetica, adica fara sa prajesc ceapa sau sa le fac prea grase. Am avut 700 g carne proaspata de porc (nu grasa), pe care am tocat-o, 2 cepe, o cescuta mica de orez, o legatura de patrunjel si una de marar, piper negru proaspat macinat, sare, o cescuta de suc de rosii, 1 ou, o lingura de faina, o crenguta de leustean si una de cimbru, frunze de vita de vie, de loboda verde (mari) si de varza, o rosie.In carnea tocata am adaugat ceapa taiata marunt, orezul spalat (nu fiert, ci crud - mie asa-mi place, ca ramane bobul intreg), verdeata tocata, oul, sarea, piperul, sucul de rosii.
Am oparit frunzele (cele de loboda, foarte putin) si am rulat sarmalele, asa cum stie fiecare gospodina. Le-am asezat in oala, am turnat apa calda aproape cat sa le cuprinda, am mai pus o lingura de ulei, rosia taiata feliute subtiri, am pus deasupra creanga de leustean si cea de cimbru (se poate pune si de marar sau de busuioc, aroma te va innebuni) si le-am lasat sa fiarba domol.

Au iesit excelente, nu moi sau grase (ceea ce, pentru mine, ar insemna sarmale nereusite). Pot fi mincate si de catre persoanele cu sanatatea mai fragila, caci nu "cad greu".

Se servesc cu mamaliguta, smantana, ardei iute si vin ab demisec. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori