Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 oct. 2008

Compot de coarne

Aceasta reteta este, din cate stiu eu, originala. Adica, am facut-o anul trecut, de incercare, si a fost cu totul deosebita.
Din coarne obisnuiam sa facem dulceata - foarte buna, dar foarte greu de facut, pentru ca fructele se aleg tare anevoie de samburi. Pana sa obtii 4 cani de fructe - cat trebuie la o portie de dulceata - trece a o zi intreaga.
Apoi, am mai facut un fel de pasta - cu fructe fierte si apoi strecurate si trecute prin sita, ca sa obtinem un sirop-pasta.

Cautand o reteta mai simpla, adica mai putin migaloasa, ne-am gandit la compot.
Am facut anul trecut, am facut si anul acesta. Reteta de compot este aceeasi ca la compot de caise.
Este un compot deosebit.

2 comentarii:

diviana spunea...

Ce buna eeeeeee, bunica mea facea dulceata de coarne (imi aduc cu drag aminte de copilarie, atunci totul avea un gust deosebit) Din lipsa de timp si pt. ca am cine sa faca pt. mine (mama :))de obicei ea imi aprovizioneaza camara pt. iarna. Singura dulceata ce am facut singura a fost dulceata de caise :))
Ai un premiu de la mine,
Te pup Diana

Didona spunea...

Ai dreptate, dulceata de coarne este ,de fapt, o reteta veche. Bunica mea imi povestea ca, la logodna ei, a servit musafirii cu dulceata de coarne. In acele vremuri, se tratau musafirii cu dulceturi, serbeturi, lichior de casa si alte delicatese.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori