Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

21 iun. 2009

Tortulet cu capsune si frisca/Cake with strawberries and whipped cream


L-am numit "tortulet" pentru ca mi-a iesit mai micut. Dar tot am avut sase portii zdravene!
Am facut un blat de pandispan din 5 oua, ca sa-mi incapa intr-o forma cu gaura la mijloc. Mi-a iesit ceva mai mult aluat si a trebuit sa coc in plus si o savarina.
Initial, am vrut sa fac tortul ca o savarina mai mare, cu golul din mijloc umplut cu frisca si capsune, dar am fost indusa ineroare de forma pe care o aveam, fiind prea mica. Urmeaza sa -mi cumpar o forma mai mare de acest gen, pentru astfel de torturi.
Vazand ca mi-a iesi tun blat mai mic, am decis sa-l tai in doua si sa-l umplu, ca sa iasa ceva mai consistent.

Astfel, am taiat blatul si l-am insiropat cu un sirop foarte light, dintr- o cescuta cu apa fiarta cu o lingura de zahar si un plic de zahar vanilat.
Mentionez ca am primit "comanda" de a nu iesi tortul prea dulce si de a pune cat mai putin zahar.
Crema pentru interior:
Am topit intr-o craticioara o jumatate de ciocolata amara, am adaugat o cana de smantana si o lingura de cacao. Se pune si zahar, dupa gust. Le-am fiert amestecand continuu, pana s-a omogenizat, apoi am lasat-o sa se raceasca. Am repartizat crema pe blatul taiat si am presarat si  cateva cubulete de capsune.
Apoi am preparat frisca la mixer, cu zahar ( eu am pus miere) dupa gust ( proportia ar fi de o lingura cu varf de zahar la o cana cu frisca) si, fiind smantana prea subtire, a trebuti sa adaug si o lingura de gelatina inmuiata in apa si incalzita un pic pe foc, pentru a se dizolva. Cantitatile depind de marimea tortului, deci gelatina se va adauga conform instructiunilor de pe plic, in functie de cata frisca avem.
Am umplut mijlocul tortului cu capsune taiate cubulete amestecate cu frisca:

 Pentru decor, am folosit fulgi fini de migdale, pe care i-am rumenit usor intr-o tigaie incinsa:


Am decorat marginea cu felii de capsune:

Capsunele de pe tort le-am umplut cu cate o feliuta de kiwi (din pacate, am nimerit unul mai mult galben decat verde):

A iesit un tort aromat, racoros si .........usor de facut!

8 comentarii:

Elisa spunea...

Arata taaare bine!! Ce pofta imi faci! Daca as putea sa iau macar o felie...O duminica placuta. Te pup.

Ginette spunea...

Foarte bine ti-a iesit tortuletul, felicitari ! Didona, eu nu gasesc de cumparat fulgi de migdale, pe unde intreb imi spun ca nu au, tu de undei ai luat? Multumesc. te pup !

Diana Didona spunea...

La fel si tie, multumesc!

Diana Didona spunea...

Multumesc pentru aprecieri, Ginette!
Nici eu nu am gasit pana acum fulgi de migdale si mi-am spus ca, la nevoie, putem taia noi migdalele (sau folosim migdale zdrobite). Dar acesti fulgi au fost atat de fini!
I-a adus mama mea, dupa o vizita in Elvetia; din pacate, numai o pungulita, nu stia ca imi vor placea atat de mult. Daca voi vedea vreodata prin comert, iti voi comunica.

Ginette spunea...

Cu multa placere Didona ! Da si eu ma gandeam sa tai migdalele :-( caci alta soltuie nu este. Speram ca se gasesc si pe la noi. Asta e, mai cautam, multumesc. te pup !

Anonymous spunea...

Pace
mi-am cumparat domeniu www.crestintotal.ro as vrea daca poti sa imi modifici linkul care ducea spre www.crestintotal.wordpress.com si sa pui www.crestintotal.ro scuze de deranj

armanda spunea...

Bellissimo dolce !! brava grazie

ciao army

Diana Didona spunea...

Grazie, Armanda!

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori