Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 sept. 2010

Gem de vișine cu morcovi

Am făcut și gem de vișine în această vară (care de-acuma a trecut). Dar am avut niște vișine nu prea coapte (așa e când trimți bărbații la piață),  astfel că au fost prea acre și foarte apoase. Poate și din cauză că în acea perioadă plouase mult.
Am curățat de sâmburi 3 kg de vișine, dar am obținut mai mult zeamă. Le-am amestecat cu 2 kg de zahăr și le-am lăsat să stea deoparte, să se dizolve.
Ce-o să-mi iasă mie de aici? - mă gândeam.........Și mi-am amintit că, în copilărie, mama ne făcea gem de vișine și morcovi. Aceasta a fost ideeea salvatoare. 

Am pregătit cam 1,5 kg de morcovi. Cred că ar fi fost bine să pun 2 kg, dar nu știam exact cum va fi gustul.

Am trecut morcovul prin răzătoarea mare.

Zahărul din vișine aproape că s-a dizolvat. Le-am pus la fiert. 

 M-am gândit că în cazul în care pun morcovii peste vișine, ca să fiarbă împreună, cu siguranță aceștia se vor întări, de la aciditatea vișinelor, și se vor simți neplăcut în gem. Atunci i-am pus la fiert, cu apă puțină, și am constatat, în final, că am procedat foarte bine. I-am fiert până ce s-au înmuiat și am avut grijă să scadă apa. 

Am pus morcovii peste vișine și i-am fiert până ce gemul s-a legat.

A ieșit foarte bun, dar e mai mult un fel de dulceață decât gem; cu un gem s-ar putea face cornulețe, cu acesta- nu. E mai siropos. 
Dar ce buuun! Azi l-am pus peste griș cu lapte. E bun la clătite, cu pâine etc. 
Nu se simte gustul de morcov deloc, dar aceștia i-au conferit consistență, gust mai dulce și vitamine.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori