Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

8 nov. 2008

Pateuri picante, saleuri


"Se cantaresc cantitati egale de unt, telemea rasa si faina. Se lucreaza acest aluat de cateva ori, intinzandu-l cu vergeaua, indoindu-l in patru si reincepand operatia. Intindem apoi foaia de un deget grosime, taiem forme cu paharul si le coacem la foc potrivit la cuptor." (Almanah 1939)
Aceasta reteta am preparat-o si eu, de multe ori, dar cu branza de vaci.
Mai trebuie remarcate urmatoarele:
- aluatul se unge cu ou, inainte de a fi dat la cuptor, pentru a se rumeni frumos;
- pentru a face saratele, se amesteca in coca si putin cascaval:
- este un aluat bun pentru a face pateuri cu diferite umputuri; nu se desface in foi ca aluatul frantuzesc, dar este si bun, si usor de facut:
- cu acest aluat am prpeparat deseori pateuri cu ciuperci, pentru petreceri; am taiat din aluatul intins forme rotunde, apoi la jumatate din ele am facut, cu un pahar mai mic, o gaura; le-am suprapus si am adugat umplutua de ciuperci fierte tocate, amestecate cu ou, faina si condimente, apoi le-am uns cu ou batut; pacat ca nu am poze, dar totdeauna au fost foarte apreciate.

Niciun comentariu:

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori