Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

23 dec. 2011

Pișcoturi din aluat cu untură

Le-am făcut chiar mai înainte și m-am gândit să îi postez astăzi, poate mai inspir pe cineva.
Mi-au IEȘIT EXCELENTE, FOARTE FINE.
Nu am mai făcut această rețetă de mai mult de 20 de ani și am făcut-o acum de probă.

Aluatul se face cu:
 circa 250 g untură topită, dar rece
200 g zahăr
 2 ouă și 3 gălbenușuri
un praf de sare, 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
 arome
zeama de la o jumătate de lămâie
circa 7 polonice cu făină

Am avut untură foarte proaspătă, pe care am topit-o ieri. Până azi, s-a făcut numai bună.
Și pișcoturile nu au niciun pic de iz de untură.

Am amestecat untura moale cu sare, un vîrf de cuțit, și cu zahărul. Le-am frecat cu lingura de lemn, vreo 10 minute.

Apoi adăugăm pe rînd ouăle, gălbenușurile,

coaja de lămâie sau portocală, și apoi făină în ploaie, treptat. Nu am cântărit făina, am pus cam 7 polonice  medii.

Aluatul să fie elastic, nu vîrtos.

După ce se face aluatul, se lasă la rece vreo 30-40 de minute și astfel se întărește și se trece ușor prin mașină. Unele persoane fac aluatul foarte vârtos, cu multă făină, ca să il poată modela, dar fursecurile nu mai ies atât de bune, fiind prea îndesate, aspre.


Cum spuneam, după ce dăm aluatul la rece il trecem prin masina la care am atașat forma de pișcoturi și facem batoane, semicercuri, cercuri , fundițe.



Se coc în cuptorul incins, cam 12-15 minute, la foc mediu.
Trebuie să fie doar ușor rumenite.


O serie mi-ai ieșit un pic spre maro și sunt prea uscați. Deci, atenție la copt.
Se pudrează ușor cu zahăr.

Pentru un gust mai special, puteți adăuga în aluat o mână de nucă măcinată.
Se mai pot glasa cu ciocolată, dar parcă sunt mai buni așa.

4 comentarii:

Maria spunea...

Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!!!!

diana spunea...

;Mulțumesc de urare. Numai bine vă doresc.

Unknown spunea...

Cred ca au iesit foarte fragezi. Arata tare bine!

Anonim spunea...

Si eu le-am facut ..au iesit delicioase ;)

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori