Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

2 dec. 2011

Ciorbă de burtă

Da, am mâncat și eu ciorbă de burtă, pentru prima dată, și mi-a plăcut. Adică, mai gustasem și altă dată, dar era ceva ce nu mă atragea deloc. De această dată, ce-i drept, mi-am pus in farfurie numai zeama, fără acele bucăți de burtă, și era absolut minunată. Da, așa sunt eu, și, în genere, imi cam displace carnea.
Dar acum eram invitată la o prietenă și toată lumea mânca cu multă poftă.
Și pentru că s-a intâmplat așa, am cerut rețeta, deși eu am de gând să fac o ciorbă similară, dar fără burtă. N-are cum să iasă decât bună.
Dar iată rețeta prietenei mele:

Ingrediente

1.2 kg burta vita (prefiarta)

Pentru supă:
1 coadă de vită
1 morcov
2 radacini patrunjel
1 bucată telina
1 ceapă

Apoi:
un morcov
1 gogoșar sau ardei roșu
piper boabe
1 ardei iute
400 gr smantana
3-4 gălbenușuri
o căpățână de usturoi
sare
2 linguri ulei
7 linguri otet

Se spală burta, se mai freacă cu sare, se lasă să stea în apă cu oțet vreo oră. Se taie fideluță.
Cu oasele de vită și legumele facem o supă - le punem la fiert in apă rece, pe foc mic, 1,5 ore.

Strecurăm zeama, iar carnea o punem intr-o oală mică, deoparte, acoperită cu zeamă - ulterior, vom adăuga și ciorba de burtă -  căci unii meseni vor dori s-o mănânce cu ciorba.

În ulei călim un morcov mai mic, ras fin, cu ardeiul roșu tocat fin, și stingem cu supa. Lăsăm să fiarbă. Adăugăm și burta și lăsăm totul la fiert vreo 30-40 de minute.
Când e gata, amestecăm smântâna cu o linguriță de făină și o turnăm în ciorbă, amestecîmd mereu. o mai fierbem 5 miute. Potrivim gustul cu sare și 3-4 linguri de oțet. Nu se face acră, ci numai un piculeț. Oțetul se poate amesteca cu gălbenușurile, cu zeamă din ciorbă, treptat, apoi se toarnă totul in oală.

* Dacă avem burtă simplă, nepregătită, aceasta se va spăla îndelung, se va lăsa cu oțet, de asemenea, se va fierbe mai întâi separat și se va arunca apa de 2 ori, ca să iasă din gustul său pregnant.

Din usturoi facem mujdei, dar adaugăm numai puțin in ciorbă, restul il ducem la masă, ca să-și pună fiecare cât dorește.
* Imi amintesc că am citit undeva că în ciorba de burtă sunt foarte buni gogoșarii marinați, iese ciorba mai picantă. Cred că e o idee bună.

2 comentarii:

Alina spunea...

N-am mai facut demult...
Barbatii (sotul, baietii, socrul) mei o adora. Pana nu trece iarna trebuie sa le fac o tura (macar)- ca la vara nu ma mai incumet :P

Maria spunea...

Intradevar ciorba de burta este unica in felul sau.Data viitoare incearca cu gogosari marinati ,pentru ca e deosebita!!!!!!Pupici:x

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori