Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

27 iun. 2009

Am facut si eu placinte! _Poale-n brau si cozonacel /Cheesecake



Umplutura:

Se face amestecand bine circa 1 kg de branza de vaci grasa cu 4 oua, 7-8 linguri de zahar ( o puteti gusta de dulce si fiecare pune cat zahar vrea), un pic de sare, o lingura cu faina si un pic de gris. La sfarsit adaugam stafidele inmuiate inainte in rom.

Aluatul:

1 kg de faina Dobrogea, 50 g drojdie, 4 oua, 10 linguri cu zahar, 300 g lapte ( zer).



Reteta pe scurt, in 7 pasi:

Pasul 1 - se face maiaua

- intr-un castron mai mare in care urmeaza sa fie facut aluatul am amestecat drojdia ( cat 2 nuci ) cu o lingura de miere ( am frecat-o bine cu lingura de lemn), cu o mana de faina si cu zer ( lapte ) caldut, ca sa iasa ca o smantana groasa. Am lasat-o sa creasca vreun sfert de ora. 

De retinut:
- drojdia nu se opareste, caci nu va mai creste;

- zaharul (sau mierea) hraneste drojdia si aceasta va creste usor.
- sarea nu se pune acum,pentru ca opreste dezvoltarea drojdiei.
Pasul 2 - Facem aluatul

Peste maia am adaugat 3 oua batute un pic ca pentru omleta, sare, cam o jumatae din faina, 8 linguri ca zahar, circa o cana cu zer cald ( sa fie alifioasa) si am omogenizat totul cu mixerul. Apoi am adaugat restul de faina,  am mai amestecat, sa fie un aluat omogen. Am acoperit castronul cu un servet si am lasat la crescut 20 de minute.



Pasul 3 - Framantarea

Am incoroporat treptat in alaut 150 ml ulei, framanatnd ca sa se amestece. Apoi am rasturnat alautul pe masa presarata cu faina, l-am aruncat repetat de masa, ca sa nu mai fie lipicios. L-am framantat cat am putut, rulandu-l si apasandu-l. Se framanta usor, fiind pufos.



Pasul 4 - se lasa la crescut inca 40 de minute, pana creste si se face mai mult decat dublu.



Pasul 5 - modelarea placintelor

Se face din aluat un sul din care taiem gramajoare. Fiecare bucata de aluat se intinde pe masa, se pune im mijloc umplututra, adunand apoi marginile.









Pasul 6 - se aseaza in tava unsa si cu pensula ungem cu ulei placintele de jur imprejur ( nu si deasupra), ca sa nu se lipeasca intre ele.

De retinut:

Nu se pun distantate, caci vor creste si se vor labarta. Daca le vreti mai inalte, daca putem spune asa, asezati-le mai inghesuite si ele vor creste mai mult in sus.



Pasul 7 - finalizarea

Se ung cu ou batut, inainte de a fi date la cuptor. Ca sa aiba o fata frumoasa, se ung de doua ori. Se coc in cuptorul incins dinainte, la foc potrivit. Ale mele s-au copt in jumatate de ora. Dupa ce le scoatem din cuptor, le ungem cu apa si le acoperim cu un servet gros de bucatarie, ca sa se inmoaie coaja. 


Pasul 8 - Pofta buna!
Mi-au iesit cam prea inalte, au crescut ca un cozonac. Dar sunt foarte pufoase.

La aceasta ora am dat in cuptor a doua tava, iar primele placinte coapte se afla sub servet. De-abia astept sa vad cum mi-ai iesit. 

Pentru ca mi-a mai ramas ceva aluat si umplutura, dar nu sufiicnet pentru o tava cu placinte, am facut un fel de cozonacel, foarte dragut."Modelul" de realizare a cozonacelului l-am preluat de pe blogul Bucatareselor vesele - de aici - Cozonac.  

5 comentarii:

Niko spunea...

Mmmmmm, ce pofta mi-ai facut!

Ala Oancea spunea...

Arata grozav ;)

Ruxi spunea...

Arata super bine! Cred ca s-a devorat totul in doi timpi si trei miscari ;)

Ioana spunea...

Interesanta forma cozonacului. Am sa incerc si eu asa ceva. Multumesc pentru idee!

jocuri cu mancare spunea...

am mancat si eu placinta poale-n brau, ca de facut nu ma pricep :D

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori