Faceți căutări pe acest blog

Gatim cu:

- Aperitive (55) - Băuturi (2) - Budinci (4) - Conserve (33) - Dulciuri (67) - Fripturi (13) - Garnituri (2) - Gustări (18) - Mâncăruri (67) - Patiserie (29) - Pește (13) - Salate (21) - Sfaturi (12) - Sosuri (1) - Supe/ciorbe (18) -Diverse... (21) * (10) * - Retete retro (9) * Retete de post (3) Afine (4) Ananas (2) ardei (13) Banane (2) Biscuiţi (1) Branza (38) Brocoli (2) Cacao (10) Cafea (3) Caise (9) Capsune (9) Carne de oaie/miel (1) Carne de pasare (50) Carne de porc/vita (42) Carne tocata (24) Cartofi (24) Castraveti (3) Catina (2) Ceai (1) Ceapa (3) Cimbru (1) Ciocolata (6) Cirese (3) Ciuperci (40) Coacaze (2) Coacăze (1) Condimente (2) Conopida (5) Creier (5) De post (2) Dovlecei (8) Dulciuri (50) Faina (14) Fainoase (2) Fasole (8) Fasole pastai (5) Făină (1) Ficat (8) Foitaj/aluat (9) Fragi (3) Frișcă (1) Fructe de padure (7) Fructe diverse (19) Gem (1) Gem/marmelada (10) Gogoșari (11) Grâu (1) Griș (2) Gutui (3) Hrean (1) Iaurt (4) Lamai (8) Lapte (10) Legume diverse (16) Limbă (2) Linte (2) Lobodă (1) Mac (1) Malai (3) Mazăre (6) Mere (13) Mezeluri (12) Morcovi (8) Năut (1) Nucă de cocos (2) Nuci (9) Opinii (3) Orez (15) Ornare (1) Oua (59) Paine (8) Paine/patiserie (2) Paste fainoase (2) Pepene (2) Pere (2) Pesmet (2) Peste (31) Piersici (8) Portocale (4) Porumb (3) Praz (1) Prune (6) Rahat (1) Rosii (13) Secară (1) Sfecla (3) Smantana (25) Soc (1) Soia (1) Spanac (4) Surimi (4) Ștevie (1) Telina (7) Unt (12) Untura (7) Usturoi (2) Varza (15) Vin (7) Vinete (6) Visine (7) Zaharoase (5) Zmeura (4)

3 oct. 2010

Șarpe și arici - aperitiv


Nu vă speriați, nu m-am apucat să mănânc astfel de animale, deși știm că mulți oameni mănâncă și șerpi, și libelule și tot felul de ciudățenii.
Eu doar m-am jucat puțin pregătind masa festivă pentru o persoană născută în anul șarpelui.
Ne-am amuzat destul, deși eu am pregătit totul in mare viteză și nu a ieșit chiar foarte bine (zic eu). De fapt, am mai făcut eu ceva asemănător cu ani în urmă și acum nu-mi mai aminteam exact procedura.
Cu prazul a fost problema, ca atunci am folosit partea verzuie, nu frunzele verzi, ca acum, care au rămas cam tari.
Dar il voi face mai bine data viitoare. Să va spun rețeta:

- am făcut o pastă aperitiv din brânză de vaci, din 800 g de brânză,  250 g de unt de calitate, sare, chimen, praz tocat și ceapă tocată fin,  o bucată de gogoșar tocat fin,  pătrunjel verde. Am amestecat brânza cu untul, să fie ca o cremă; dacă e brânza mai scoaptă, se pot pune și 2-3 linguri de smântână. Apoi se pun pe rând celelalte  ingrediente.

 - am opărit o bucată de praz și i-am scos foile; mie mi-ai ieșit cam tari, cred că trebuia să le opăresc mai mult. Ideea e să se înmoaie prazul, dar să nu se zdrobească. De asemenea, trebuie luate frunzele mai subțiri.

După ce s-au scurs, am îmbrăcat fundul unei forme de chec cu folie și apoi cu bucăți de frunze, ceva mai lungi decât forma. Deasupra am pus crema de brânză de vaci, am lipit bine capetele foilor de praz și am dat totul la rece.


După vreo oră am răsturnat conținutul pe un platou, am curbat ”corpul ”șarpelui și i-am modelat capul. Pentru că îmi mai rămăsese brânză, am făcut și un arici, cu țepi din sticksuri, care a fost de mare efect. 

La final mi-am dat seama că nu lăsasem brânză pentru a face și niște ciupercuțe, cu pălărie din roșie. Și le-am realizat din cotor de praz, le-am presărat cu susan și chiar mi-au ieșit mai frumoase decât cele din brânză de vaci.








6 comentarii:

Alina spunea...

Hi, hi, hi!!!
Ce aperitiv haios!
O idee foarte interesanta!
Felicitari!!!

María Alonso spunea...

Ce originalitate, şarpele şi ariciul frumos! Cum! Trebuie să fii foarte bogat! Besitos!

(Qué originalidad, la serpiente y el erizo!!
Qué bonito!!
Tiene que estar muy rico!!
Besitos!!!)

felis spunea...

Foarte haios... multumim de idee...

geta spunea...

foarte frumoase animalutele tale!buna idee pentru un aperitiv...

Gabriela spunea...

Tare haios,si o idee super interesanta!brava!

diana spunea...

Fetelor, mă bucur că vă place. E bine să ne mai jucăm din când în când.

Subscrie via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Număr de abonați:

Salată

Home-Cooking Blogroll Center

Sponsori